Lepka tablica

Chciałabyś mieć w końcu choćby chwilę dla siebie, a włączenie dziecku telewizora wywołuje u Ciebie koszmarne wyrzuty sumienia? A gdyby tak znaleźć maluchowi rozwijające zajęcie, które jednocześnie nie będzie wymagało od Ciebie zbyt dużego zaangażowania? Tak, to możliwe! Wykonanie zajmuje dosłownie chwileczkę, a potem już tylko wręczamy ją dziecku i cieszymy się z wolnego czasu ;) To co, zaczynamy?
Jestem prawie pewna, że znajdziesz u siebie materiały potrzebne do zrobienia tej prostej zabawki.

Potrzebne będą: 
  • kawałek tektury,
  • taśma dwustronna,
  • nożyczki,
  • różne przedmioty, które maluch będzie mógł przyklejać,
  • opcjonalnie: coś do pisania.
Ja do przyklejania wykorzystałam :
  • skrawki foliowych opakowań,
  • kawałeczki włóczki,
  • pocięty balon,
  • nakrętki, 
  • drewniane serduszka do scrapbookingu,
  • szydełkowe kwiatuszki,
  • korki od wina, 
  • kawałki materiału ( z samotnej skarpetki bez pary ;) ),
  • małe pomponiki ( do kupienia w pasmanterii ),
  • kawałki nieużywanej ściereczki kuchennej,
  • gumki do włosów.
Ok, może nie każdy ma drewniane serduszka do scrapbookingu, ale może je zastąpić cokolwiek innego. Tak naprawdę nie musi to być nic nadzwyczajnego. Jak widzisz większość moich przedmiotów pochodzi z recyklingu ( żeby nie powiedzieć, że jest śmieciami :D ). Chodzi jedynie o to, by przedmioty miały różnorodne kształty, fakturę i kolory , a ograniczeniem jest jedynie twoja wyobraźnia ( no i oczywiście bezpieczeństwo dziecka ). Można użyć też waty lub kawałków papieru, ale zabawa skończy się trochę szybciej, bo nie będzie dało się ich przyklejać i odklejać wielokrotnie.
Na mojej tablicy narysowałam kilka różnych kształtów - starsze dzieci mogą przyklejać przedmioty tylko w obrębie danego kształtu lub sortować je według kolorów. Następnie przykleiłam paski taśmy równolegle do siebie, tak by pokryć całą powierzchnię tektury i odkleiłam zabezpieczającą folię.

Teraz tylko pozostaje wręczyć maleństwu gotową tablicę i przygotowane wcześniej przedmioty, udzielić krótkiego instruktażu i cieszyć się wolnością lub bawić się razem z dzieckiem ;) 

Komentarze

Popularne posty